دیدنی های کیش در فصل بهار، که نباید آنها را از دست بدهید

ساحل مرجانی کیش
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

دیدنی­های کیش در فصل بهار، که نباید آن­ها را از دست بدهید

فصل بهار یکی از زیباترین فصل­های سال است که طبیعت در آن، بهترین تصویر را از خودش به نمایش می­گذارد. در فصل بهار، آب­و هوای جزیره کیش نسبتاٌ گرم است، اما این گرما آزاردهنده نیست و با یک برنامه­ریزی درست، می­توانید در این فصل، از مکان های دیدنی کیش که شاید بیشتر مسافران، از وجود آن­ها اطلاعی نداشته باشند، بازدید کنید.

در این مقاله، 10 مکان دیدنی کیش که برای بازدید در فصل بهار مناسب هستند، برای شما لیست کرده­ایم تا بتوانید به­راحتی از آن­ها دیدن کنید و اوقات خوشی را برای خودتان و همراهانتان بسازید. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید!

مکان های دیدنی کیش

1. کلبه هور کیش

کلبه هور، منطقه­ ای گردشگری در جزیره کیش است که از جنبه­ های مختلف مورد توجه است. این منطقه که در غرب جزیره قرار دارد، شامل صخره­ ای با آب­های زلال است که در آن­جا، به­خاطر شفافیت آب، آبزیان زیر دریا، صدف­ها و لاک پشت­ها به راحتی دیده می­شوند. به همین دلیل، کلبه هور کیش یکی از بهترین مکان­ها برای غواصی است. غار کوچکی با 5 متر طول در آنجا وجود دارد که در هنگام مد کامل دریا تماشایی می­شود. سایر سرویس­های رفاهی و امکاناتی مثل؛ نیمکت­هایی برای نشستن، باربکیو، نورافکن، آلاچیق و … در کلبه هور کیش مهیا است تا بتوانید اوقات خوشی را در آن­جا سپری کنید.

آدرس کلبه هور کیش : جاده جهان
کلبه هور کیش

2. آب انبار کیش

بیشتر گردشگرانی که به کیش سفر می­کنند، آب انبارهای زیبای کیش را نمی­شناسند.یکی از مکان های دیدنی کیش این آب انبارها هستند، که یادآور معماری کویری یزد هستند که از نظر زیبایی هم دست کمی از آب انبارهای یزد ندارد. اگر به دنبال بازدید از مکان­های دیدنی، خاص و جذاب کیش هستید، بازدید از آب­انبار کیش را فراموش نکنید.

آدرس آب انبار کیش : مجاور شهر حریره

آب انبار کیش

 

3. مسجد ماشه کیش

در فصل بهار، می­توانید از مسجد ماشه کیش دیدن کنید. این مسجد، یکی از جاهای دیدنی کیش است که در بین مسافران، چندان شناخته­شده نیست. مسجد ماشه، متعلق به دوره قاجار است و در سال 1285 به همت عبدالحسین نور احداث شده است.

محله ماشه که مسجد در آن قرار گرفته، از محله های قدیمی کیش است که بازدید از آن برای همه رایگان است این مسجد، یک طبقه است تا کم­توانان و افراد مسن بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. مسجد ماشه مناره­ای ندارد و به­همین دلیل، در نگاه اول شبیه به مساجد به­نظر نمی­رسد اما اگر از آن بازدید کنید، دل­باخته شکوه و زیبایی خاص آن خواهید شد.

آدرس مسجد ماشه کیش: شمال شرقی جزیره کیش، خیابان سنایی، ساحل شهرزاد، نزدیک مسیر دوچرخه سواری

4. محله صفین کیش

یکی دیگر از مکان های دیدنی کیش محله صفین یا محله عرب­های کیش یکی دیگر از دیدنی­های کیش است که پیشنهاد می­کنیم در سفر به کیش، آن را از دست ندهید. محله صفین، محله­ای سنتی و قدیمی است و با بخش­های مدرن و شیک جزیره، از زمین تا آسمان فرق می­کند. اگر دوست دارید به گذشته جزیره کیش هم سری بزنید، بازدید از محله صفین را در لیست برنامه­هایتان قرار دهید.

آدرس محله صفین کیش: شمال غربی جزیره، بازار عرب­ها

5. ساحل درختان نارگیل در کیش

ساحل درختان نارگیل، از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این ساحل که به دلیل داشتن درخت­های نارگیل و شن­های روشن و براقش معروف شده است، با مناظر زیبا و چشم اندازهای بدیعش، محیط خوبی برای استراحت و گذراندن اوقات خوش به ویژه در فصل بهار، به حساب می­آید.

آدرس ساحل درختان نارگیل کیش : نزديك اسكله بزرگ تفريحی و پلاژ آقايان

ساحل درختان نارگیل در کیش

6.پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ یکی از زیباترین مکان­های دیدنی کیش است که به خاطر تندیس بزرگ و سفیدی از صورت یک مرد معروف است. این ساحل بزرگ و خوش آب و هوا، در مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است و محلی برای استراحت افرادی که دوچرخه کرایه کرده­اند، به حساب می­آید. تقریباً همه گردشگران کیش، حداقل یک­بار از پارک ساحلی کیش دیدن می­کنند. این پارک مخصوصاً در فصل بهار بسیار تماشایی و جذاب است.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ در کیش : مجتمع ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ کیش

 

7. پارک آبشار کیش

اگر در میان خرید و گشت و گذارهایتان در بازارهای کیش، دلتان خواست که مدتی در جایی بنشینید و استراحت کنید، پارک آبشار یکی از بهترین مکان­های دیدنی در کیش است. پارک آبشار همانطور که از اسمش پیداست، با آبشارهای پلکانی و آبنماهای بسیار زیبا تزئین شده است.

آدرس پارک آبشار کیش : خیابان فردوسی، رو به روی پارک هنگام

8. درخت سبز کیش

در فصل بهار که هوا مطبوع است، می­توانید از مجموعه درخت سبز کیش دیدن کنید. درخت سبز، گونه­ای گیاهی با تنه­ای منشعب از شاخه­های تو در تو است که هر کدامشان، بعد از بیرون آمدن از خاک، دوباره در دل خاک نشسته­اند. در شمال جزیره درخت سبز یا درخت انجیر معابد زیادی به چشم می­خورد و به خصوص در دره پرتغالی­ها فراوان است. مجموعه­ای به نام درخت سبز پیرامون یکی از قدیمی­ترین درختان انجیر معابد در کیش که احتمالاً عمری 600 ساله دارد، احداث شده که از مهم­ترین جاذبه­های گردشگری کیش است. مردم کیش این درخت را خوش­یمن می­دانند و بعضی­ها از آن حاجت می­گیرند.

آدرس مجموعه درخت سبز کیش: جزيره كيش، مجموعه درخت سبز

درخت سبز کیش

9. ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی کیش از خاص­ترین جاذبه­های طبیعی کیش است که دیدنشان می­تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. مرجان­ها موجودات زنده­ای هستند که شبیه به گیاه، سنگ یا خزه به نظر می­رسند. در ساحل مرجانی، این مرجان­ها در رنگ­های متفاوت و جذاب، در حاشیه دریا یا زیر آب قرار گرفته­اند. گفتنی است که در ساحل مرجانی کیش، انواع تفریحات دریایی به راه است و غواصی و اسکوتر زیردریایی برای تماشای مرجان­ها بسیار طرفدار دارد.

آدرس پارک ساحلی مرجان کیش : میدان مرجان، پشت ساحل مرجان

ساحل مرجانی کیش

10. بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش، محل زندگی آهوان زیبایی است که در این منطقه زیست می­کنند. این بوستان با مساخت 2 هکتاریش، در قلب جزیره قرار گرفته است. در بوستان آهوان، علاوه بر آهو، حیواناتی مانند؛ شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و پرندگان نیز نگهداری می­شوند ولی تنها آهوها هستند که آزادند در باغ گردش کنند. دیدن این آهوها در جزیره کیش، آن­ هم در فصل زیبای بهار خالی از لطف نیست.

آدرس بوستان آهوان کیش: انتهای خیابان فردوسی کیش

در پایان

اگر برای بازدید از مکان­های دیدنی کیش، در فکر پیدا کردن شرکت مناسبی هستید که بتوانید از آن­جا ماشین اجاره کنید، به شما پیشنهاد می­کنیم که از خدمات شرکت سام سیر نوین کیش استفاده کنید. با استفاده از خدمات این شرکت که در زمینه اجاره خودرو در جزیره کیش فعال است، می­توانید خاطره بهتری را از سفر کیش برای خودتان و همراهانتان بسازید.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن