شرایط ورود ماشین به کیش در نوروز

رفتن به کیش با ماشین
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

شرایط ورود ماشین به کیش در ایام نوروز

سلام در این مقاله می خواهیم در مورد شرایط ورود ماشین به کیش در ایام نوروز صحبت کنیم. در ابتدا به تمام مسافرانی که جزیره کیش را برای مسافرت نوروزی خود انتخاب کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم، امیدواریم اقامت خوشی را در جزیره زیبای کیش داشته باشید.

مقاله در سال ۹۸ نوشته شده و ما به صورت سالیانه این مقاله را بررسی و به روز میکنیم پس … نگران نباشید 🙂

در ایام نوروز شرایط ورود خودرو به کیش به شرح زیر می‌باشد:

خودرو های داخلی قدیمی و خودرو های خارجی قدیمی با داشتن معاینه فنی و ظاهر مناسب مجاز است،  همچنین ورود پراید و خودرو های سنگین در طول عید به کیش ممنوع می باشد

هزینه ورود خودرو به کیش

سال 1402:

هزینه ورود ماشین به کیش ۳۵۰.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد (بدون محاسبه هزینه های جا به جایی دریایی)

مدت زمان تردد در جزیره کیش با ماشین شخصی ۵ روز می‌باشد که بعد از این مدت می توان با پرداخت روزانه ۷۰.۰۰۰ هزار تومان مدت اقامت را تمدید کرد.

سفر زمینی به کیش در نوروز ۱۴۰۱

آپدیت سال 1402:

قیمت رفت و برگشت خوردو حدودا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان می شود که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ قیمت به ۱.۶۰۰.۰۰۰ تغییر پیدا میکند. مدت زمان هر خودرو ۱۰ روز می باشد که شاید تغییراتی اعمال شود

گردشگران نوروزی 1402 میتوانند با استفاده از چادرهای شخصی خود در کمپ های چادری کیش اقامت کنند

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از از روند آماده سازی کمپ چادری مصلای کیش اینگونه نظر خود را بیان کرد:

گردشگران نوروزی با استفاده از چادرهای شخصی خود در کمپ های چادری کیش اقامت می کنند

امسال به دلیل رعایت ضوابط بهداشتی، گردشگران چادرهای شخصی خود را در کمپ ها نصب می کنند . آن دسته از افراد هم که چادر شخصی به همراه ندارند می توانند از غرفه های فروش که در محوطه مصلی وجود دارد چادر ، پتو و زیر انداز خریداری کنند.

در کمپ چادری مصلای کیش برای نوروز 1402 با توجه به اقدامات پیشگیرانه برای شیوع بیماری کرونا، ۴ منطقه را با ظرفیت پذیرش ۱۶۰۰ چادر، در نظر گرفته شده است

کمپ مجردی نیز در مجموعه ورزشی المپیک میباشد

کمپ چادری ایثارگران ، یکی از مدارس اعلامی میباشد

ممنوعیت ورود ماشین های سنگین و تاکسی به کیش

دقت داشته باشید که در ایام عید نوروز ورود خودرو های سنگین (تک کابین، کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس، ون) به جزیره کیش ممنوع است. همچنین ورود خودرو های تاکسی و پراید در ایام نوروز ممنوع می باشد. پس از گذشت ایام نوروز قوانین به حالت عادی خود بر می گردد.

مسافران نوروزی حتما در طول مسیر استراحت لازم را داشته باشند و با رعایت قوانین رانندگی در جاده ها سفر نوروزی بی خطری را شاهد باشیم. همچنین در بندر چارک و آفتاب امکان پارک خودرو وجود دارد.

تا کیش از چه مسیری بیایم ؟

از هر شهری که به کیش تشریف می اورید باید به بند عباس بیایید و به بندر چارک یا لنگه و یا آفتاب بروید تا از آنجا با شناور ها و لندیگراف ها خودرو خود را وارد جزیره کیش کنید. بندر چارک گزینه بهتری است که حدودا ۲۹۰ کیلومتر با بندر عباس فاصله دارد. سفر با این شناور ها حدودا دو ساعت و نیم تا سه ساعت طول می کشد که بستگی به شرایط آب و هوا دارد.

حدودا هزینه رفت و برگشت با خودرو شخصی به کیش(سال 1402):

  • ۸ هزار تومان عوارض شهرداری به ازای هر سر نشین
  • ۷۰ تومان بابت کرایه کشتی
  • ۱۰ تومان به ازای هر سرنشین به جزیره کیش
  • ۶۰ تومان بابت عوارض و کاپوتاژ به بندر چارک
  • ۲۰ تومان کرایه بابت هر سرنشین به جز راننده

هزینه مسیر برگشت از کیش نیز تقریبا همانند رفت است که در نهایت هزینه رفت و برگشت از بندر چارک حدود ۲۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ (سال 1402) تومان می شود.

اگر قصد سفر به جزیره کیش را با هواپیما دارید بهتر است با شرکت های اجاره ماشین در کیش تماس بگیرید و خودرو مورد نظر خود را رزرو کنید. همچنین شرکت های رنت کار در کیش در ایام نوروز کاملا آماده خدمت رسانی به مسافران جزیره هستند. شما با تماس با این شرکت ها یا رزرو آنلاین می توانید اقدام به اجاره خودرو در کیش بکنید.

امیدواریم اقامت خوشی را در جزیره زیبای کیش داشته باشید.

شماره تماس های ضروری:

تلفن تماس با بندرگاه چارک: ۴۴۲۸۰۵۴۴

مرکز جستجو و نجات دریایی: ۱۵۵۰

 

مقالات مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ورود ماشین به کیش در نوروز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن