کرونا در کیش

covid-19-corona-virus
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

وضعیت کرونا در کیش چطوری است ؟

آیا سفر به کیش امکان پذیر است  ؟ 

در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به وضعیت کرونا در کیش تا به امروز اول اردیبهشت سال ۹۹ امکان سفر به کیش وجود ندارد و پرواز به کیش وجود ندارد.

همچنین کیشوندان عزیز از شنبه هفته اول اردیبهشت ماه میتوانند به صورت روزانه ۵۰ نفر به کیش بازگردند و باید به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی به سر ببرند

طبق گفته مسئولین منطقه آزاد کیش اقدام به خرید کیت تشخیص کرونا کرده است و به زودی قرار است از مسافران تست کرونا در کیش به عمل آید.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا 

وضعیت کرونا در کیش در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ طبق آمار رسمی منطقه آزاد کیش ۵۲ مبتلا به ویروس کویید ۱۹ شناسایی شده اند که متاسفانه ۲ نفر فوتی و ۴۶ نفر مبتلا که ۴۱ نفر از این افراد خوشبختانه بهبود یافته اند و ۶ نفر هم اکنون در بیمارستان کیش تحت درمان هستند.

کرونا در کیش

 

 

برگشت کیشوندان به کیش چگونه است ؟ 

  • دستکم زمان قرنطینه ۱۴ روز است.
  • در زمان قرنطینه , شما و همراهانتان با تماس تلفنی با مسئولین در ارتباط خواهید بود.
  • در حین قرنطینه بیرون رفتن از خانه ممنوع است و فقط در مواقع خیلی اضطراری بعد از هماهنگی و با گرفتن مجوز  امکان پذیر میباشد.
  • بقیه اعضای خانواده در خانه ( چه پیش از ورود شما در خانه بوده و چه بهمراه شما از صفر بازگشته اند ) در صورت عدم قابلیت تجزیه در اتاق های جدا ازهم به همراه شما قرنطینه میشوند.
  • تهیه مایحتاج و خرید ها از طریق سفارش آنلاین و تلفنی صورت خواهد گرفت.
  • روشن است مراجعه به دفتر ممنوع و تنها دورکاری مجاز است .
  • قبول مهمان در حین زمان قرنطینه ممنوع میباشد.
  • پاسخگویی به تماس های تلفنی از سمت شورای تندرست و رابط تندرست در شبانه روز الزامی است .
  • نصب نرم افزار تندرست کیش و روشن نگه داشتن دسترسی مکانی روی موبایل هوشمندتان الزامی است .
  • دست کم 3 درجه بایستی بخش سنجش تندرست در نرم افزار را کامل شدن فرمایید . ( صبح – ظهر – شب )
  • بازرسین شورای تندرست به صورت انتخابی به محل قرنطینه شما مراجعه نموده و ضروری است همیاری اضطراری با ایشان صورت بپذیرد .
  • بقیه سفارش های بهداشتی که از سمت رابط تندرست به شما بیان میشود را بدقت رعایت کنید .
  • در صورت رعایت نکردن هرمورد از موردها فوق , به نسبت دادن تعهد طومار ای که امضا نموده اید . برخورد رسمی با شما صورت خواهد گرفت و در سطح اولیه به قرنطینه پدیده ارجاع داده خواهید شد.

بازار های کیش کی باز میشوند ؟ 

سخنگوی شواری سلامت کیش از تعطیلی بازارهای جزیره تا ۳۰ فروردین ماه خبر داد. همچنین ضوابط سختگیرانه جدیدی نیز برای بازگشت کیشوندان به جزیره اتخاذ شده است.

در سومین مصوبه شورا سلامت کیش آمده است که همه ادارات دولتی و ارگان های مختلف به همراه بانک ها و بیمه ها حداکثر با ۲۰ درصد نیرو خود فعالیت داشته باشند.

از اول اربیهشت ماه به صورت تدریجی مشاغل کم خطر شروع به فعالیت خواهند کرد

ممنوعیت ورود خودرو شخصی به کیش

در حال حاضر ورود و خروج هرگونه خودرو به کیش ممنوع میباشد و تا به امروز اول اردیبهشت ماه این تصمیم تغییری نداشته است

ممنوعیت استفاده از خودرو شخصی در مبادی فرودگاه کیش و بندرگاه کیش

به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تردد کیشوندان بازگشته به کیش با خودرو شخصی ممنوع بوده و از طریق تاکسی و اتوبوس انجام میشود.

کویید 19 در کیش

 

 

بیمارستان کیش در مقابله با کرونا


دکتر نادعلی نژاد , رییس بیمارستان کیش و فرمانده خط مقدم با ویروس کرونا در‌این بیمارستان , مراحل مبازره بی امان با این بیماری واگیر‌دار و تلاش پرستاران و پزشکان بیمارستان کیش را طی دو ماه پیشین شرح داد .

از اولِ شیوع ویروس کرونا , بیمارستان کیش به عرصه مبارزه با این ویروس تبدیل شد و فریم درمانی , طبی و خدماتی این مرکز با ایثار و از خویش گذشتگی بطور شبانه روزی در سه بخش پیشگیری , معالجه بیماران و جنگ بی امان با این بیماری همت جدی و قابل تجلیلی از خویش نشان دادند .

جهادگران بخش تندرست کیش در دوماه قبل , علاوه بر مداوا و معاینه ۱۰۰ مریض تنفسی , با مراقبتهای ویژه از ۵۱ شخص در گیر به ویروس کرونا توانستند , ۴۹ مریض را مداوا و ترخیص نمایند و مراحل مرگ و میر ناشی از این بیماری را از به عبارتی روزهای در آغاز در جزیره کیش متوقف نمایند .

نظر یکی از شهروندان عزیز کیش در مورد تصمیمات گرفته شده:

 

با تمام تلاش های شورای سلامت و با تمام فشارهایی که از داخل و خارج جزیره بر این گروه اعمال می شود ولی شاهد تصمیماتی بودیم که می توانست بسیار مثمر ثمرتر باشد و بتواند ریشه کنی این همه گیری بسیار سریعتر اتفاق بیفتد . جلوگیری از ورود مسافر و خروج کیشوندان لغو پروازها تعطیلی تمامی مراکز خدماتی و ایستادگی در برابر خواسته های بی منطق مدیران تهران نشین و تصمیمات اکنون ورود قطره چکانی کیشوندان خارج شده از جزیره یعنی ورود قطره چکانی ویروس . طبق اعلام خود سازمان حدود 15000 کیشوند از جزیره خارج شده اند و منتطر برقراری ارتباط ورودی به جزیره هستند . روزی 50 نفر یعنی 300 روز ادامه ترس و اضطراب و هزینه هایی که می تواند برای آبادانی جزیره هزینه شود ولی صرف بی تدبیری میگردد. یعنی 300 روز بازارهای بی رونق و این یعنی ورشکستی کارفرمایان خرد و کلان و در نهایت نابودی جزیره. فراموش نکینم در زمانی که به گفته مسئولین هیچ مسافری وارد جزیره نشده است و کلا با سرزمین اصلی قطع ارتباط انسانی هستیم بازهم شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم . پس قطعا با ورود قطره چکانی نه تنها قادر به کنترل این ویروس نخواهیم بود بلکه شاید جشن پیروزی بر کرونا را ماه ها بعد از سرزمین اصلی. پس بیاییم کمی منطقی به موضوع بنگریم. راه حل:
1- باید با اعلام عمومی به همه کیشوندان خارج شده از جزیره مهلت ده روزه جهت بازگشت داده شده و تمام ورودی ها پس از آن بطور کامل بسته گردد و اعلام شود که تا دوماه آینده هیچکس از کیش حق خروج ندارد.
2- باید نظارت کامل نسبت به صحت کیشوند بودن افراد بعمل آید.
3- در مبادی ورودی باید تب سنجی و در صورت امکان تست های لازم جهت غربالگری بعمل آید و از ورود افرادی که در خانواده بیمار کرونایی داشته اند جلوگیری بعمل آید .
4- ورودی های به جزیره باید حداقل به مدت دو هفته قرنطینه کامل گردند.
5- تمامی پروازها باید با یک سوم ظرفیت انجام شود و فاصله ایمن در پروزا رعایت گردد و تمامی افراد ملزم به استفاده از ماسک باشند و در لحظه ورود و خروج از هواپیما مسافرین و بار تحویلی ضد عفونی گردد .
6- از لحظه ورود اولین فرد کلیه اماکن ، ادارات ، سازمانها و … بغیر از مایحتاج ضروری مردم به مدت دو الی چهار هفته بنا به صلاحدید شورای سلامت تعطیل گردد.
7- در طول این مدت منع آمد و شد در تمامی معابر اعمال گردد و اجتماعات بیش از دو نفر ممنوع شود . این کار نیاز به نیروی شبه نظامی دارد و در این راستا باید از نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین نیروهای مردمی داوطلب و غیره با رعایت موازین بهداشتی کمک گرفت و متخلفین با سخت ترین مجازاتهای لازم تنبیه گردند. همانند آنچه در روز 13فروردین اعمال شد البته سخت تر و جدی تر.
8- هرچند تب سنجی و تست های اولیه در مبادی ورودی انجام می شود و افراد غربال می شوند ولی بازهم ممکن است که حجم ورودی بیمارستان بیش از ظرفیت بوده و اماکنی جهت بیمارستانهای صحرایی درنظر گرفته شده و تجهیز شود.
9- تمامی مایحتاج ضروری مردم بغیر از مواد فاسد شدنی می بایست به مدت 5 روز بدور از دسترسی افراد نگهداری گردد و سپس در اختیار فروشندگان قرار گیرد.
10- همچنان آموزشهای لازم جهت رعایت بهداشت فردی ادامه داشته باشد
11- قبوض خدماتی اخذ نگردد.
12- با کمک گرفتن از افراد خیر و مردم دوست جزیره و حتی خارج جزیره نسبت به تهیه مایحتاج افراد نیازمند در این دوران سخت اقدام گردد.
مزایای طرح 1- در صورت شیوع پیک دوم همه گیری این اتفاق در عرض دو تا چهار هفته پایان می یابد نه 300 روز 2- بعد از یک ماه همه مشاغل به سر کار خود بازگشته و فعالیت اقتصادی از سر گرفته می شود و این روند ورشکستی افراد 300 روز به درازا نمی کشد . 3- کادر درمانی جزیره که الحق با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند بعد از یک ماه نفس راحتی خواهند کشید و همچنان تا 300 روز آینده تحلیل بیشتری نمی روند. 4- به امید خداوند آمار فوتی های جزیره به دلیل قطع زنجیره انتقال از آنچه هست فراتر نمی رود .

 

اقدامات فرودگاه و بندرگاه کیش برای مقابله با کرونا

اقدامات هواپیمایی کیش ایر برای مقابله با ویروس کرونا

این شرکت هواپیمایی تنها شرکت ای است که اجازه جا به جایی مسافران کیش را خواهد داشت، این شرکت تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و در هر پرواز تمامی هواپیما ضد عفونی خواهد شد.

آمار کرونا در ایران به تفکیک شهر

منبع : ویکیپدیا

تاریخ 1.2.99

شهر تعداد مبتلا
هرمزگان 148
تهران 5098
اصفهان 1979
مازندران 1700
گیلان 1191
قم 1178
البرز 1177
مرکزی 882
مشهد 858
آذربایجان 813
یزد 725
قزوین 669
سمنان 645
فارس 505
خوزستان 444
زنجان 394
اردبیل 289
کرمانشاه 243
کردستان 238
همدان 175
بوشهر 55

وضعیت شهر شما در مقابله با کرونا چطور است ؟ نظرات خودتون رو برای ما ثبت کنید

مقالات مرتبط

16 دیدگاه دربارهٔ «کرونا در کیش»

  1. تو کیش همه جا ماسک اجباریه باز مردم رعایت میکنن تو شهر ما که هیشکی نمیزنه 🙁

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن