نقشه جزیره کیش

نقشه کیش
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

نقشه جزیره کیش و مکان­های پربازدید

جزیره­ کیش از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می­شود که با طبیعتی متفاوت و ساحلی زیبا سالانه میزبان گردشگران زیادی است. ساحل نیلگون و پاکیزه­ ی خلیج فارس، تفریحات آبی کیش ، صحرای کویری، درختان و گیاهان کمیاب، ابنیه­ تاریخی، محیط آرامش بخش و خیابان­های ایمن و خلوت از ویژگی­های مهم جزیره­ کیش است که برای هر فردی بسته به سلیقه و حال­ و هوای او ­می­تواند مناسب باشد. در کیش هم پدیده­ های طبیعی شگفت ­انگیزی وجود دارد هم مکان­هایی که برای لذت و رفاه حال مسافران در این جزیره ساخته شده­ اند. اگر تا به حال به جزیره­ کیش سفر نکرده­ اید یا در مورد آن کنجکاو هستید تا پایان این مطلب با ما باشید، در انتهای مطلب میتوانید نقشه جزیره کیش را به صورت pdf و با کیفیت بالا دریافت نمایید.

مکان­های طبیعی و تاریخی گردشگری جزیره کیش

جزیره­ کیش به دلیل آب­ هوای متفاوتی که دارد و ساکنان مختلفی که داشته است پدیده­های طبیعی و تاریخی متنوعی در آن وجود دارد:

  • ساحل جزیره­ هندورابی: این جزیره­ خالی از سکنه ساحلی زیبا و آرام دارد که جذابیت خاصی برای کسانی که به دنبال آرامش هستند به ارمغان می ­آورد. ساحل این جزیره ترکیبی از سنگ و شن است و دریا آبی نیلگون به نظر می­رسد. این جزیره حدودا 25 کیلومتر با مرکز کیش فاصله دارد و با 20 دقیقه رانندگی به آن­جا خواهید رسید.
  • شهر زیرزمینی کاریز: همان­طور که می­دانید کاریز به معنی قنات است این شهر زیرزمینی نیز در گذشته­ های دور قناتی بوده برای تامین آب شیرین بومیان جزیره که در حال حاضر از پدیده­ های شگفت­ انگیز تاریخی در جزیره به شمار می ­آید. این شهر در عمق 16 متری ست و اگر با دقت به سقف و دیوار­های آن بنگرید می­توانید انواع سنگواره ­ها، صدف­ها و مرجان­های دریایی را در آن ببینید.
  • آب انبار کیش: این آب انبار که در سال 1371 برای ذخیره ­ی آب اهالی ساخته شده بود پس از گذشت چند سال با رونق صنعت گردشگری و توجه بیشتر به جزیره و افزایش لوله ­کشی و کانال کشی در جزیره، بسته شد و حال به عنوان یک مکان نسبتا تاریخی مورد بازدید مسافران قرار می­گیرد.
  • روستای باغو کیش: اگر به نقشه ­ی جزیره دقت کنید این روستا را در جنوب غربی نقشه مشاهده خواهید کرد که تنها روستای به جامانده از زمان­های گذشته جزیره است که در حال حاضر چند خانواده در آن زندگی می­کنند.
  • درخت سبز کیش: داستان این درخت به حدودا 560 سال قبل برمی­گردد زمانی که جزیره به اشغال پرتقالی­ها درآمد و هندیان مزدور پرتغالیان بذر این درخت مقدس را به آن­ها هدیه کردند. ساقه ­های این درخت پس از رشد به سمت پایین گرایش پیدا می­کنند و مانند ریشه به درون زمین فرو می­روند. اگر هر چند وقت یکبار این درخت هرس نشود در طی چند ماه حجم آن دوبرابر خواهد شد.

نقشه جزیره کیش

 

مکان­های مدرن گردشگری جزیره­ کیش

علاوه بر جذابیت­های تاریخی و طبیعی جزیره، پس از تبدیل شدن آن به یکی از مقاصد مهم گردشگری ساخت­ و ساز و سرمایه­ گذاران در این جزیره افزایش پیدا کردند و در بازه­ی زمانی کوتاهی این جزیره را تبدیل به یکی از مدرن ترین مکان­های ایران کردند که رفاه حال مسافران و آسایش آن­ها را در این جزیره تامین کنند و علاوه بر اشتغال ­زایی در آن باعث ایجاد تجربه­ای متفاوت در ذهن گردشگران شوند:

  • اسکله ­ها و پارک­های گردشگری کیش: اسکله­ بزرگ تفریحی، اسکله مرجان، پارک ساحلی سیمرغ و پارک ساحلی شهر از زیباترین ساحل­های شهر هستند که با داشتن پاساژها، رستوران­ها و سالن­های تفریحی کنسرت، بولینگ و فودکورت تفریحات جذابی را برای مسافران در نظر گرفته­اند. شما انواع تفریحات آبی از قایق­سواری و پاراسل و شاتل گرفته تا اجاره­ دوچرخه و موتور برقی را می­توانید در این جزیره تجربه کنید. اگر خودتان به این اسکله­ بروید متوجه پاکیزگی این سواحل خواهید شد و آن به دلیل توجه بخش خصوصی به جزیره است.
  • تفریحات آبی کیش: همان­طور که اشاره شد تفریحات آبی از هیجان­ انگیزترین تجربیات شما در جزیره خواهد شد. غواصی در عمق 7 متری، پرواز با چتر در سطح دریا، قایق سواری با قایق­های تندرو، شنا در سطح آرام دریا و غیره. برای انجام هر کدام از تفریحات آبی کلوپ­های تخصصی آبی در نظر گرفته شده که با داشتن مجوز از شهرداری و دریابانی کیش امنیت شما را تامین می­کنند.
  • پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان: علاوه بر سواحل نا­م­برده ­شده سواحلی مخصوص بانوان و آقایان وجود دارد که می­توانید با خیال راحت در آن­ها شنا کرده و از مزایایی مثل غریق نجات، دوش، صندلی­های آفتاب­گیری استفاده کنند. این پلاژها مخصوصا برای بانوان عزیز مزیت­های زیادی دارد.
  • پارک­ آبی کیش: پارک­های آبی و دلفیناریوم­های جزیره فرصت مناسبی برای تجربه­ کردن تفریحی­ست که به احتمال زیاد در شهر خود تجربه نخواهید کرد. پارک آبی روباز و دیدن آکواریوم و دلفین­ها از نزدیک خاطره­ای متفاوت در ذهن شما ثبت می­کند.
  • تفریحات دیگر: تفریحاتی مثل قلعه­ی وحشت، پارک بازی­های دیجیتالی، پاساژگردی، پارک سافاری، شهربازی و غیره تفریحاتی­ است که فقط با رفتن به جزیره و تجربه­ شخصی می­توانید لذت آن را احساس کنید.

کرایه­ ماشین تفریح و صرفه اقتصادی

یکی از جذابیت­های این جزیره ماشین­های مدل بالا و کمیاب است که به دلیل منطقه­ آزادبودن جزیره به وفور دیده می­­شوند. در سال­های اخیر امکان اجاره­ ماشین در جزیره کیش فراهم شده، شما می­توانید با رنت ماشین از مکان­ها معتبر تجریه­ جدید و هیجان­ انگیزی از سفر خود به کیش رقم بزنید. شرکت سام سیر نوین کیش با نام تجاری نوین رنت با در اختیار داشتن انواع خودروهای اقتصادی و لاکچری آماده­ ارائه خدمات رنت خودرو به مسافران عزیز است. در ضمن قیمت کرایه­ خودروها نسبت به نرخ مصوب مجمع رنت­کاران با 20% تخفیف عرضه شده تا رضایت هرچه بیشتر شما فراهم شود. بهترین تجربه­ کرایه­­­ ماشین را با نوین رنت تجربه کنید.

دانلود نقشه کیش با کیفیت بالا

مقالات مرتبط

3 دیدگاه دربارهٔ «نقشه جزیره کیش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن