مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ

فورد موستانگ یا شورولت کامارو
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

خیلی از علاقمندان خودروهای کوپه یا کروک در ایران از رانندگی با شورولت کامارو یا فورد موستانگ لذت وافری می‌برند. این افراد دائم به دنبال انتخاب بهترین مدل یا جذاب‌ترین خودروی اسپرت هستند تا تجربه هیجان‌انگیزی در سفر یا گشت‌وگذار داشته باشند. به‌خصوص برای کسانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند و امکان رانندگی و گردش با این دو خودرو را دارند، مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ بسیار جذاب است.

مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ

خودروهای کروک نوین رنت

شرکت نوین رنت در جزیره کیش به عنوان یکی از موسسات اجاره دهنده خودرو یا رنت کار مدل‌های مختلفی از خودروهای روز دنیا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این شرکت انواع خودروهای لوکس و گران‌قیمت، خودروهای شاسی بلند، اقتصادی و ماشین‌های اسپرت را به مشتریان خود اجاره می‌دهد؛ از این رو، مسافرین در طول سفر در کیش امکان گشت‌وگذار با یک خودروی شخصی را خواهند داشت.

از جمله خودروهای اسپرت و کروک که شرکت نوین رنت به گردشگران اجاره می‌دهد، فورد موستانگ و شورولت کامارو هستند. این دو خودروی کروک با اینکه از یک کلاس هستند ولی تفاوت‌هایی هم دارند که ممکن است آگاهی از این تفاوت‌ها برای مسافرین جذاب باشد.

خودروی کامارو

کامارو یکی از برندهای آمریکایی است که خودروهای عضلانی و قدرتمند طراحی می‌کند. نام کامارو در فرانسه به معنی رفیق یا دوست است ولی مدیر عامل شورولت معنی کامارو را موجود شرور و کوچکی معرفی کرده که موستانگ را قورت می‌دهد! اولین نسل از خودروهای کاماور حدود 56 سال پیش عرضه شده که از همان ابتدا با فورد موستانگ رقابت داشت. تا به اکنون 6 نسل از خودروهای کامارو به بازار عرضه شده که حدود 5 میلیون نسخه از آنها به فروش رفته است.

ورود نسل دوم خودروهای کامارو از زما‌ن‌های دور و قبل از انقلاب به ایران طرفداران بسیاری در میان جوانان پیدا کرد. این مدل خودرو همچنان از طریق مناطق آزاد قابل ورود به داخل کشور و مناطق گردشگری و توریستی است.

ماشین-کامارو-کیش1

مشخصات فنی خودروی شورولت کامارو 2014

برای اجاره خودروی شورولت کامارو در کیش مدل 2014 می‌توانید از نوین رنت اقدام کنید. این خودروی قدرتمند و زیبا از نظر شتاب و سرعت و همچنین ایمنی در سطح بسیار بالایی است. ظاهر زیبای این خودرو عکس هایی که در سفر و گشت‌وگذار در جزیره کیش می‌گیرید را بسیار خاطره‌انگیز و زیبا می‌کند. اگر به دنبال لذت رانندگی با هیجان و سرعت بالا هستید، می‌توانید سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را با این اتومبیل تجربه کنید. در رانندگی با این خودرو تنها در عرض 6 ثانیه به شتاب 100 خواهید رسید. سایر مشخصات فنی خودروی شورولت کامارو 2014 به این شرح است:

  • حداکثر توان موتور 312 hp
  • مخزن سوخت با گنجایش 71 لیتر
  • جعبه دنده اتوماتیک با 6 دنده
  • سیستم ایمنی قدرتمند با چهار کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، کناری جلو و پرده ای کنار سر
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • سیستم صوتی بوستون آکوستیک با 9 بلندگو
  • آینه ها و شیشه های برقی
  • ترمزهای ABS,EBS,VSC
  • چراغ های دی لایت و اوتولایت

این مشخصات فنی تا حدی می‌تواند یک تحلیل کلی از ویژگی‌های شورولت کاماروی سفید رنگ مدل 2014 باشد که از نوین رنت می‌توانید اجاره کنید.

خودروی فورد موستانگ

فورد موستانگ نام یک خودروساز آمریکایی است که صاحب یکی از سمبلک‌ترین خودروهای تاریخ این کشور است. خودروی فورد موستانگ از همان ابتدای تولید محبوبیت بسیار بالایی داشته و همچنان بعد از 6 نسل، چهر‌ه‌ای جذاب در بین تمامی مدل‌های مختلف خودرو در دنیاست. بعد از ظهور این برند خودروسازی، رقبایی مثل شورولت شروع به تولید محصولات مشابه برای رقابت با این برند محبوب کردند. فورد موستانگ در نخستین نسخه عرضه شده خود به بازار دارای قیمت بسیار مناسبی بود طوریکه 22 هزار عدد از آن در همان روز اول به فروش رسید.

مشخصات فنی فورد موستانگ 2016

مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ

مشخصات فنی فورد موستانگ 2016

 اجاره خودروی فورد موستانگ در کیش در شرکت نوین رنت امکان پذیر است. این خودرو نیز مانند شورولت کامارو بسیار قدرتمند و پرسرعت است. هیجان رانندگی با فورد موستانگ برای جوان‌ها آنقدر جذاب است که آن را به هر خودروی دیگری ترجیح می‌دهند. شما با این خودرو می‌توانید هیجان سرعت بالای 280 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. این خودرو در کمتر از 4.5 ثانیه به شتاب 100 می‌رسد و رانندگی با آن شما را غافلگیر می‌کند. برخی از مشخصات فنی مهم فورد موستانگ 2016 به این شرح است:

  • توان موتور 435 hp
  • حداکثر سرعت 283 کیلومتر بر ساعت
  • سیستم جعبه دنده اتوماتیک دیفرانسیل عقب RWD
  • گنجایش مخزن سوخت 60 لیتری
  • سیستم ایمنی قدرتمند با سه کیسه هوای جلویی، جانبی و زانوی راننده
  • ستاره ایمنی یورو 5
  • مجهز به ترمزهای EBS , ABS

اگر قصد سفر به کیش و اجاره یک خودروی کوپه یا کروک را دارید، با آگاهی از این مشخصات فنی می‌توانید مدل دلخواهتان را از بین فورد موستانگ و شورولت کامارو انتخاب کنید.

فورد موستانگ بهتر است یا شورولت کامارو؟

اگر در انتخاب یکی از دو خودروی فورد موستانگ یا شورولت کامارو تردید دارید بهتر است بیشتر با مشخصات آنها آشنا شوید. هر دوی این دو مدل خودرو از یک کلاس و ظاهری نسبتا مشابه دارند. از آنجایی که خودروهای کوپه تقریبا شبیه به هم هستند، باید ببینید که آپشن مورد علاقه شما در انتخاب یک خودرو چیست. بخش زیادی از انتخاب فورد موستانگ یا شورولت کامارو به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد. با این حال، یک تحلیل کلی و مقایسه این دو مدل خودرو در ادامه ارائه می‌شود تا راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

فورد موستانگ یا شورولت کامارو

مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ

مقایسه ویژگی های دو مدل اتومبیل کروک کامارو و موستانگ

برندهای موستانگ و کامارو بیش از چهل سال است که در حال رقابت با یکدیگر هستند. بعد از عرضه یک کوپه شیک و جذاب از فورد موستانگ، شورولت کار سختی برای رقابت با این اعجوبه محبوب و خوش نقش داشت. تا جایی که سه سال بعد از طراحی و تولید اولین کوپه فورد موستانگ، شورولت با همان فرمول طراحی ولی با پایه و اساس سدان محصولش را به بازار عرضه کرد. در طی زمان، ابعاد و اندازه این دو خودرو به هم نزدیک‌تر شده و رقابت تنگاتنگی بین آنها به وجود آمده است. برای مقایسه بهتر این دو خودرو، ویژگی‌های آنها را از نظر ظاهری، فنی، ایمنی و تجهیزاتی بررسی می‌کنیم.

تفاوت ظاهری

شورولت کامارو با چهره‌ای خشن و عضلانی دارای رینگ‌های 20 اینچی است که ظاهر آنها را بسیار جذاب می‌کند. چراغ‌های LED عقب و دوبل اگزوز آن در دو طرف سپر ماشین سروصدای زیادی به راه می‌اندازد که ابهت آن را در هنگام رانندگی بالاتر می‌برد. طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4841، 1918 و 1377 میلیمتر است. فورد موستانگ اما با ظاهری تقریبا مشابه و جذابیت طراحی بدنه بسیار بالا کمی دارای ابعاد و اندازه متفاوتی است. طول، عرض و ارتفاع فورد موستانگ 2016 به ترتیب 4782، 1915 و 1381 میلیمتر است.

مقایسه ویژگی های فنی

فورد موستانگ خودرویی قدرتمند و پرشتاب است. حجم موتور آن 5000 سی‌سی با قدرت 435 اسب بخار و 8 سیلندر دارای گشتاور 542 است که یک قول کوپه از آن می‌سازد. شتاب این خودرو 3.4 است که نمره قابل قبولی برای یک خودروی کوپه است. شورولت کامارو اما با حجم موتور 3564 سی‌سی، با قدرت 323 اسب بخار و 6 سیلندر دارای گشتاور 377 است. در مقایسه فنی این دو خودرو می‌توان گفت که فورد موستانگ برتری نسبی دارد. البته نباید از این مسئله غافل شد که مدل فورد موستانگ 2016 بالاتر از شورولت کاماروی 2014 است.

مقایسه فنی فورد موستانگ و شورولت کامارو

مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ

تفاوت سیستم ایمنی

هر دو خودروی کامارو و موستانگ از سیستم ایمنی قدرتمندی برخوردار هستند. از جمله امکانات ایمنی شورولت کامارو می‌توان به ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای اشاره کرد.

علاوه براینها، ای خودرو به دوربین دید عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، نمایشگر میزان باد تایر، سیستم کنترل پایداری و کشش و همچنین سنسور دنده عقب مجهز است. امکانات ایمنی فورد موستانگ شامل ترمزهای ضد قفل (ABS)، کیسه هوای راننده، جلویی و جانبی، دوربین دید عقب، سنسور عقب و سیستم ورود بدون کلید است. به این ترتیب می‌توان گفت که هر دوی این خودروها دارای سیستم ایمنی تقریبا یکسانی هستند.

مقایسه تجهیزات

شورولت کامارو و فورود موستانگ خودروهایی راحت و مجهز با امکانات رفاهی بالا هستند. از جمله تجهیزات و امکانات خودروی کامارو می‌توان به چراغ های جلو زنون، چراغ روشنایی روز، آنتن کوسه‌ای، صندلی‌های اسپرت و نرم 6 حالته و دارای گرمکن اشاره کرد. نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 7 اینچی، قطب نما، چراغ همراهی، رادیو ماهواره‌ای، دکمه‌های میانبر روی فرمان، قابلیت استارت از روی سوئیچ و سیستم ناوبری سایر امکانات رفاهی این خودرو است.

فورد موستانگ هم تا حدی از امکانات مشابهی برخوردار است؛ صندلی‌های برقی با تودوزی جیر و چرم و قابلیت تنظیم در 6 حالت، پشت سری نگهدارنده با 4 حالت تنظیم، قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب و گرمکن صندلی بخشی از امکانات رفاهی فورد است. همچنین، پشت سری هوشمند در هنگام تصادف، چراغ‌های زنون مه شکن جلو و عقب، سنسور پارک، مانیتور 8 اینچی و گواهینامه استاندارد یورو 6 جزو امکانات دیگر این خودرو است.

مقایسه قیمت و هزینه اجاره شورولت کامارو و فورد موستانگ

با توجه به نوسان قیمت دلار و اینکه خودروهای خارجی با دلار مشخص می‌شوند، نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان قیمت این دو خودرو به طور قطعی اعلام کرد. با این حال، قیمت حدودی خودروی شورولت کامارو و فورد موستانگ که مربوط به سال 2016 است را به ترتیب در محدوده 24 تا 33 و 26 تا 33 هزار دلار گزارش کرده‌اند.

اگر هم به دنبال اجاره خودرو اسپرت در جزیره کیش هستید، هزینه اجاره روزانه کامارو در شرکت نوین رنت 3.5 میلیون تومان و هزینه فورد موستانگ 4 میلیون تومان است.

کدام مدل خودرو را در کیش اجاره کنیم؟

پس از مقایسه شورولت کامارو با فورد موستانگ با توجه به مشخصات فنی و مقایسه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت انتخاب با شماست. در درجه اول سلیقه شخصی شما و بعد هم مقایسه ظاهری، فنی و یا امکانات این دو خودرو به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهتر به بخش‌ ماشین‌ها مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن