لذت رانندگی حرفه ای با خودروهای دیفرانسیل جلو

خودروهای دیفرانسیل جلو
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

خودروهای دیفرانسل جلو بخش عمده‌ای از مدل‌های موجود در بازار خودرو را به خود اختصاص می‌دهند. رانندگی با این نوع خودروها لذت خاصی دارد. خیلی از افراد علاقمند به سفر و گشت‌وگذار با این مدل خودروها هستند. لذت رانندگی حرفه ای با خودروهای دیفرانسیل جلو برای مسافرینی که به جزیره کیش سفر می‌کند و قصد اجاره خودرو در کیش دارند، خاطره به یادماندنی از گشت‌وگذار در جزیره باقی می‌گذارد.

لذت رانندگی حرفه ای با ماشین دیفرانسیل جلو ماشین-النترا-کیش

دیفرانسل خودرو

چرخ های اتومبیل جزو بخش های اساسی آن هستند که حرکت را ممکن می‌سازند. چرخ‌ها نیروی محرکه خود را به واسطه قطعه مهمی به نام دیفرانسیل خودرو از موتور می‌گیرند. دیفرانسل خودرو یک قطعه مکانیکی شامل چندین چرخ‌دنده است که نیروی دریافتی از گیربکس را انتقال می‌دهد. درواقع، دیفرانسیل خودرو وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها و به حرکت درآوردن آنها در جهت‌های مختلف را دارد. دیفرانسیل کمک می‌کند تا نیروی محرکه بین هر چهار چرخ به نسبت مساوی تقسیم شود. از آنجایی‌که حرکت چرخ‌های اتومبیل در هدایت آن در جهت‌های مختلف، کنترل سرعت و شتاب خودرو و توقف آن، به‌خصوص در شرایط سخت و حساس نقش مهمی دارد، دیفرانسیل هم قطعه سرنوشت‌سازی در خودرو است. خودروهای امروزی بر اساس نوع محور محرک خود دارای دو نوع دیفرانسیل عقب (RWD) و دیفرانسیل جلو (FWD) هستند.

خودروی دیفرانسیل جلو

وقتی مجموعه قطعاتی مثل جعبه دنده (گیربکس)، دیفرانسیل، پیشرانه و چرخ‌های محرک خودرو به طور کامل در قسمت جلویی باشند، به آن خودروی دیفرانسیل جلو می‌گوییم. معمولا قطعه دیفرانسیل در این مدل خودروها در زیر گیربکس و متصل به جعبه دنده قرار دارد. خودروهای دیفرانسیل جلو سهم قابل توجهی از خط تولید کارخانه‌های خودروسازی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این خودروها به دلیل هزینه تولید کم هم از طرف تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند.

برخی از مدل های خودروی دیفرانسیل جلوی ایرانی

از آنجایی که خودروهای دیفرانسیل جلو سهم بالایی از بازار خودرو و خط تولید کارخانه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، مدل‌های متنوعی از آنها هم تولید و عرضه می‌شود. برخی از مدل‌های دیفرانسیل جلوی شناخته شده در کشور عزیزمان ایران که طرفداران زیادی هم دارد شامل خودروی پراید، تیبا، پژو 206، 405 و 207، تندر ال 90، رانا، سمند، دنا، سورن، کوییک، زانتیا و برلیانس هستند.

خودروی دیفرانسیل جلو

مزیت خودروهای دیفرانسل جلو

هر خودروی با هر مدلی که تولید می‌شود دارای یکی سری مزیت‌ها و معایب است. خودروی دیفرانسل جلو هم مزیت‌هایی دارد که باعث می‌شود تا عده زیادی به خرید این نوع ماشین ها روی بیاورند. برخی از مزیت‌های اصلی خودروهای دیفرانسیل جلو شامل موارد زیر است:

  • قیمت پایین و هزینه نگهداری کم برای مالک خودرو
  • نوع انتقال قدرت به چرخ های محرک
  • هندلینگ بهتر خودرو به‌خصوص برای رانندگان تازه کار
  • فضای بیشتر در داخل اتومبیل و صندوق عقب
  • وزن سبک و متوازن
  • بالانس خوب خودرو و درنتیجه چسبندگی بهتر روی زمین در شرایط نامساعد
  • مصرف سوخت کم
  • وارد آمدن فشار کمتر به سیستم ترمز خودرو
  • کشش بهتر در مسیرهای سربالایی

این مزیت ها باعث می‌شود تا خودروهای دیفرانسیل جلو بازار فروش خوبی داشته باشند و استقبال بیشتری از آنها شود. البته این مدل ماشین‌ها در کنار تمامی مزیت‌های ذکر شده دارای معایبی هم هستند.

معایب خودروهای دیفرانسل جلو

یکی از معایب خودروهای دیفرانسیل جلو مقاومت بالای آنها در برابر هوا است. دلیل اصلی این مسئله نوع طراحی و عدم وجود شیب ملایمی در ساخت بدنه خودرو از سمت جلو به عقب است. این مسئله هم به دلیل وجود قطعاتی مثل جعبه دنده و دیفرانسیل در قسمت جلویی خودرو است. از طرفی هم، قرار گرفتن مجموعه گیربکس و دیفرانسیل در بخش جلویی خودرو باعث افزایش وزن این بخش و درنتیجه فرمان‌پذیری سخت خودرو می‌شود.

ماشین-رنجروور-کیش ماشین دیفرانسیل جلو

مشکل دیگر در طراحی این مدل خودروها قدرت سرعت‌گیر کم آنها در آغاز حرکت است. مقاومت موتور و گیربکس و دیفرانسیل بعد از ترمزگیری شدید و بلافاصله چرخیدن چرخ‌های عقب و انحراف از مسیر مشکل دیگر این خودروهاست. مشکلات چسبندگی و کشش و درنتیجه کم‌فرمانی معضل دیگری است که با این ماشین‌ها روبرو می‌شوید. با وجود تمامی این معایب، خودورهای دیفرانسیل جلو همچنان برای رانندگی و گشت‌وگذار طرفداران زیادی دارند و وسیله مناسبی برای سیر و سفر هستند؛ حتی اگر راننده حرفه‌ای و کارکشته‌ای نباشید، باز هم لذت رانندگی با این خودروها را خواهید چشید.

لذت رانندگی حرفه ای

رانندگی با خودروهای دیفرانسیل جلو برای همه به‌خصوص آماتورها و راننده‌های تازه‌کار بسیار راحت است. برای لذت بردن از رانندگی با این نوع ماشین‌ها نیازی نیست که یک راننده حرفه‌ای فرمول یک باشید. با اینکه کنترل این خودروها در شرایط بسیار نامساعد و جاده‌های لغزنده یا شرایط خاص با کمی مشکل مواجه است ولی در بسیار از مواقع و شرایط عادی با چالشی مواجه نمی‌شوید. با این حال بهتر است برای بیشتر لذت بردن از رانندگی با این مدل ماشین‌ها نکات حرفه‌ای در کنترل آنها را در شرایط سخت بیاموزید.

خودروی دیفرانسیل عقب

در خودروی دیفرانسیل عقب برخلاف دیفرانسیل جلو، چرخ‌های عقب نقش محرک اصلی خودرو رو بازی می‌کنند. در این مدل، دیفرانسیل خودرو در عقب نصب شده و عامل انتقال نیروی محرکه بین محور چرخ‌های عقب است. به عبارتی، نیروی موتور به واسطه میل گاردان به دیفرانسیل و سپس به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به مدل‌هایی هم که تنها دیفرانسیل خودرو در بخش عقب وجود داشته و موتور و گیربکس در قسمت جلویی خودرو، دیفرانسیل عقب می‌گوییم.

خودروی با دیفرانسیل عقب

تفاوت خودروی دیفرانسل جلو و دیفرانسل عقب

با وجود تولید بیشتر خودروهای دیفرانسیل جلو و حضور پررنگ‌تر آنها در خیابان‌ها، دلیلی مبنی بر بهتر بودن این مدل خودرو وجود ندارد. خودروهای دیفرانسیل جلو و عقب تفاوت‌هایی از لحاظ ظاهری و فنی دارند. مهم‌ترین تفاوت آنها در نوع طراحی و ساختار آنها و قرار گرفتن قطعات مهمی مثل جعبه دنده، دیفرانسیل و چرخ‌های محرک است. از نقطه نظر فنی و دینامیکی می‌توان به برتری خودروهای دیفرانسیل جلو در موارد زیر اشاره کرد:

  • هندلینگ بهتر خودرو در شرایط جوی نامساعد
  • انسجام موتور، جعبه دنده، فرمان و سایر اجزاء در بخش جلویی خودرو
  • اقتصادی بودن و مصرف سوخت کمتر
  • فرمان‌پذیری مناسب در مسیرهای لغزنده

با وجود تمامی این تفاوت‌ها، کم‌هزینه بودن ساخت خودروهای دیفرانسیل‌ جلو یکی از بزرگترین مزیت‌های آن برای تولید بیشتر توسط کارخانه‌های خودروسازی بوده است. این نوع خودروها در همه جا به‌خصوص در مکان‌های تفریحی و گردشگری هم به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند و تقاضای افراد برای رانندگی یا اجاره آنها بیشتر است.

اجاره خودروی دیفرانسیل جلو در کیش

با توجه به مزیت‌های گفته شده برای خودروهای دیفرانسیل جلو و اقبال کارخانه‌های خودروساز این مدل خودروها، حضور این ماشین‌ها در خیابان‌ها پررنگ‌تر است. حتی برندهای بزرگ و نام‌آشنای جهان برای ساخت خودروهای پیشرفته و پرطرفدار مثل ماشین‌های شاسی بلند در رده خودروهای سواری و خانوادگی از مدل دیفرانسیل جلو بهره می‌گیرد. از این رو، خودروهای دیفرانسیل جلو در تمامی مناطق تفریحی و گردشگری مثل جزیره کیش به شکل فراوان دیده می‌شوند. برای مسافرینی که قصد سفر و اقامت در کیش را دارند، این نوع خودروها برای اجاره توسط شرکت‌های رنت کار عرضه می‌شوند.

دودج-چارژر- اجاره خودرو در کیش

انواع مدل های خودروی اجاره ای در جزیره کیش

شرکت ها و موسسات اجاره دهنده خودرو در جزیره کیش به مسافرین و گردشگرانی که قصد گشت‌وگذار در گوشه و کنار جزیره را دارند، خدمات اجاره خودرو ارائه می‌کند. موسسه سام سیر نوین کیش (نوین رنت) با در اختیار گذاشتن انواع مدل‌های مختلفی از خودروهای پیشرفته و گران قیمت سعی دارد تا لذت سفر و رانندگی با خودروی شخصی را به مسافرین عزیز هدیه دهد. در شرکت نوین رنت انواع مدل‌های مختلفی از خودروهای دیفرانسیل جلو وجود دارد که شما متناسب با سلیقه و توان مالی می‌توانید یک یا چند مدل را انتخاب کنید. انواع مدل‌های خودروی اجاره‌ای در شرکت نوین رنت عبارتند از:

شما برای آشنایی با هر کدام از این نوع خودروها و مدل‌های موجود از آنها می‌توانید در سایت نوین رنت اطلاعات مرتبط به آنها را مشاهده بفرمایید. برای اجاره ساعتی یا روزانه این خودروها نیاز نیست که شرایط به‌خصوصی داشته باشید بلکه تنها داشتن یک سری شرایط ساده و ابتدایی لازم است.

شرایط اجاره خودروی دیفرانسل جلو

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی یا به همراه خانواده در طول اقامت در جزیره کیش، در اطراف جزیره به گشت‌وگذار بپردازید، می‌توانید از خودروهای اجاره‌ای نوین رنت استفاده کنید. برای اجاره هر مدل خودرویی که مدنظرتان است تنها نیاز به داشتن مدارک معتبر شناسایی و گواهینامه دارید. فراهم کردن سایر شرایط به عهده شرکت است و شما تنها در طی یک قرارداد رسمی متعهد به رعایت قواعد شرکت برای اجاره و همچنین قوانین رانندگی در جزیره می‌شوید. پرداخت مبلغی به عنوان ضمانت اجاره در کنار مبلغ اجاره خودرو از شما در ابتدای قرارداد و تحویل خودرو دریافت شده و در پایان قرارداد و تحویل خودرو به شرکت به شما پس داده خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن