از چه راه هایی می توان به کیش سفر کرد؟

فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

از چه راه­هایی می­توان به کیش سفر کرد؟

جزیره کیش به خاطر داشتن جاذبه ­های گردشگری بسیار، ساحل منحصر به­ فردی که دارد، خیابان­های زیبا و تمیز و فروشگاه­های شیک یکی از بهترین انتخاب­ها برای سفر است. تقریباً با تمام روش­های ممکن می­توانید به کیش سفر ­کنید. می­توانید با هواپیما مستقیم به کیش پرواز کنید، سوار قطار یا کشتی شوید، یا با اتوبوس و خودروی خودتان مسافرت کنید. در این مطلب، تلاش کردیم که همه این راه­ها را بررسی کنیم تا در نهایت، خودتان با توجه به شرایطی که دارید، بهترین روش سفر به کیش را انتخاب کنید. پس تا انتهای این متن با ما همراه باشید!

سفر به کیش با قطار

یکی از راه­های سفر به کیش، سفر با قطار است. این سفر از مزیت­ های زیر برخوردار است:

  • قیمت بلیط قطار از بلیط هواپیما کمتر است و از این راه می­توانید در هزینه ­هایتان صرفه­ جویی کنید.
  • می­توانید در حین سفر با قطار از مناظر طبیعی و زیبای جاد­ه­ها دیدن کنید و لذت ببرید.
  • سفر به کیش با قطار یک سفر بسیار امن است. احتمال تصادف و خطرات احتمالی جاده­ای در آن بسیار کم است.
  • برای کسانی که از سفرهای هوایی ترس دارند، سفر با قطار انتخاب بسیار مناسبی است.

برای سفر به کیش با قطار، از شهرهای مختلف ایران به مقصد بندرعباس، خط راه­ آهن وجود دارد. اگر با قطار از تهران به کیش سفرکنید، مسافت زمانی حدود 20 ساعت خواهد بود و در این مسیر، از ایستگاه­های تهران، محمدیه، کاشان، بادواره، زواره، نائین، ادرکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس عبور خواهید کرد.

بعد از رسیدن به بندرعباس، با وسایل حمل و نقل عمومی حدود 280کیلومتر را طی ­کنید و به بندر چارک یا آفتاب بروید. در بندر چارک شناورهای مسافری و باربری، با دریافت مبلغی، مسافتی حدود 32 کیلومتر را طی می­کنند و شما را به کیش می­رسانند.

نکات زیر را در سفر با قطار به­ خاطر بسپارید:

  • بیشتر قطارها رستوران و کافی‌شاپ دارند؛ اما بهتر است که یک وعده غذا و خوراکی‌های سبکی را همراه خودتان داشته باشید. چون ساعت­های زیادی در راه هستید.
  • برای بین راهتان کتاب، فیلم، یا ایده­ هایی برای بازی و سرگرمی پیش بینی کنید که در میان راه حوصله ­تان سر نرود.

سفر به کیش با قطار

سفر به کیش با هواپیما

راحت­ترین و بهترین راه سفر به کیش، راه هوایی است چون مسیر زمینی این سفر بسیار طولانی است و بخشی از مسیر هم از طریق دریا می­گذرد. تقریباً تمام آژانس­های هواپیمایی پرواز کیش را در برنامه پروازی خودشان دارند و در تهران هم این پرواز هرروز انجام می­شود. مسافت مسیر هوایی از تهران به کیش، 1052 کیلومتر است و مدت زمان این پرواز ، تقریباً یک ساعت و چهل و پنج دقیقه (1:45)  است.

شاید بپرسید که مدت زمان پرواز مستقیم به کیش برای دیگر شهرهای بزرگ کشور چقدر است؟

  • مدت زمان پرواز شیراز به کیش حدوداً 45 دقیقه است.
  • مدت زمان پرواز اصفهان به کیش تقریباً 1 ساعت است.
  • مدت زمان پرواز مشهد به کیش در حدود 2 ساعت است.
  • مدت زمان پرواز تبریز به کیش حدود 2 ساعت است.

یکی از مشکلات سفرهای هوایی به کیش، قیمت بالای بلیط پرواز آن است. ما در این­جا چند راهکار را به شما پیشنهاد می­کنیم که با استفاده از این­ راهکارها، می­توانید بلیط هواپیمای ارزان قیمت را خریداری کنید:

  • در تعطیلات سفر نکنید
  • قیمت بلیط هواپیما در روز شنبه از بقیه روزهای هفته کمتر است.
  • بلیط عصر سفر به کیش را انتخاب کنید.
  • در نیمه­ دوم فروردین، مهرماه، ما­ه ­های خرداد تا شهریور و فصل­های سرد سال، قیمت بلیط پروازکیش کاهش پیدا می کند. برای کاهش هزینه ­هایتان، می­توانید در این زمان­ها سفر کنید
  • یک چمدان آماده برای سفر به کیش داشته باشید تا بتوانید از آفرهای لحظه آخری استفاده کنید.

 

سفر به کیش با کشتی

سفر به کیش با استفاده از کشتی­ می­تواند یک تجربه بی­نظیر را برای شما رقم بزند. کشتی ­های تفریحی امکانات رفاهی فوق­ العاده­ای مثل سینما، استخر، رستوران و کافی شاپ را در اختیار شما قرار می­دهند.

برای این­که از بندر عباس با کشتی به کیش بروید، باید ابتدا به بندر چارک رفته و از آن­جا به جزیره کیش بروید. فاصله بندرعباس تا کیش با کشتی 32 کیلومتر است و 1 ساعت و نیم طول می­کشد تا از بندر چارک به کیش برسید.

اگر برای سفر به کیش، کشتی را انتخاب کرده­اید، حتماً به نکات زیر توجه کنید تا در طول سفر برایتان مشکلی ایجاد نشود و بتوانید از مسیر این سفر لذت ببرید:

  • حتماً از نوع کشتی و امکاناتی که در اختیارتان قرار می­دهند، اطلاع پیدا کنید.
  • حتماً چک کنید که مدارك شناسایی معتبر، از قبیل شناسنامه و كارت ملی­ را همراه خودتان آورده­اید.
  • اگر بیماری خاصی مثل ناراحتی­های قلبی، عروقی، ریوی، آسم یا صرع دارید، حتماً پیش از سفر به مسئولین کشتی اطلاع دهید.
  • به­خاطر شرایط جوی بلندمدت سفر دریایی، بهتر است که خانم های باردار قبل از سفر از پزشک مجوز دریافت کنند و با مسئولین کشتی هماهنگ کنند.
  • در طول سفر با کشتی، از دویدن، راه رفتن بی مورد، خم شدن روی ریل كشتی، جداً خودداری کنید.

سفر زمینی به کیش

فاصله زمینی کیش از تهران، 1600 کیلومتر است و اگر از تهران حرکت کنید، حدود 14 تا 18 ساعت زمان می­برد تا به مقصد برسید. برای سفر زمینی به کیش چند مسیر وجود دارد. محبوب­ترین راه، مسیر شیراز است که مسافران زیادی از این مسیر راهی جزیره کیش می‌شوند و بعد از گذشت 7 ساعت و از طریق اسکله به جزیره کیش می­رسند. مسیر محبوب دیگر، مسیر تهران به کیش است. در این مسیر، از شهرهای تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک و بندرلنگه و بندرچارک عبور می­کنید و از بندر چارک یا آفتاب، با شناورهای دریایی به کیش می­رسید.

در مورد سفرهای زمینی به کیش چند نکته را مدنظر داشته باشید:

  • قبل از سفر حتماً چک کنید که اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه­ همراهتان باشد
  • قبل از سفر حتماً ماشینتان را چک کنید چون در کیش، تعمیرگاه‌های ماشین‌های ایرانی به‌سختی پیدا می‌شود.
  • سفر با خودروی شخصی به کیش فقط در ایام نوروز آزاد است؛ در غیر این صورت باید ماشین­تان را در بندرها پارک کنید و خودتان سوار کشتی شوید.

در پایان

اگر بدون ماشین شخصی­تان به کیش سفر کرده­اید، برای این­که بتوانید راحت­تر گشت و گذار کنید، می­توانید خودرو اجاره کنید. شرکت سام سیر نوین کیش در زمینه اجاره خودرو در کیش فعال است و می­توانید به­راحتی از خدماتی که این شرکت ارائه می­دهد، استفاده کنید و خاطره بهتری از سفر خودتان بسازید.

مقالات مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «از چه راه هایی می توان به کیش سفر کرد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن