اجاره خودرو در قطر و نکات مهمی که باید بدانید !

جام جهانی قطر
فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

این روزها که در آستانه شروع جام جهانی 2022 هستیم، موضوع سفر به میزبان این جام یعنی قطر بسیار داغ است. کسانی که بلیط مسابقات جام جهانی را خریداری کرده یا قصد سفر به قطر را دارند، به دنبال آشنایی با امکانات تفریحی آن هستند. یکی از دغدغه‌های مسافرین قطر حمل و نقل و اجاره خودرو است. این مقاله شرایط و نحوه اجاره خودرو در قطر و نکاتی که باید بدانید را به طور کامل شرح می‌دهد.

سفر به قطر

سفر به قطر

کشور قطر یکی از کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس است. نزدیکی این کشور به ایران موقعیت خوبی را برای هموطنان عزیزمان برای سفر به قطر مهیا می‌کند. به‌خصوص که یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان یعنی جام جهانی فوتبال به زودی در این کشور برگزار می‌شود. از این رو، ایرانی‌های زیادی به دنبال کسب اطلاعات راجع به این سفر و امکانات گردشگری در این کشور هستند. از آنجایی‌که این کشور کوچک اما نفت‌خیر در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه اقتصادی و تکنولوژی داشته، لذا امکانات گردشگری فوق‌العاده پیشرفته‌ای برای میزبانی از مسافرین خود دارد. رشد و پیشرفت قطر تا جایی بوده که حالا میزبان جام جهانی فوتبال است.

جام جهانی 2022 در قطر

میزبانی جام جهانی 2022 این بار به یک کشور آسیایی و واقع در خاورمیانه رسیده است. این اتفاق مثبت برای کشورهای حومه قطر از جمله ایران بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه هزینه رفت و آمد به این کشور همسایه و تماشای مسابقات برای هموطنان عزیزمان بسیار مناسب است. از جمله مناطقی از کشور عزیزمان که کمترین فاصله با این رویداد بزرگ دارد جزیره زیبای کیش است. هموطنان عزیز می‌توانند با سفر به کیش و اقامت در این جزیره و با پروازهای روزانه به دیدن مسابقات فوتبال هم بروند. با این حال، آن دسته از افرادی که قصد سفر به قطر و اقامت چند روزه در آنجا و لذت بردن از حال و هوای جام جهانی را دارند، می‌تواند با تورهای گردشگری به آنجا سفر کنند.

جام جهانی قطر

تورهای گردشگری برای سفر به کشور قطر

اگر قصد دارید به تنهایی یا با خانواده به قطر سفر کنید، خودتان را برای هزینه بالای آن آماده کنید. چراکه با وجود امکانات درجه یک و پیشرفته‌ای که کشور قطر برای مسافرین جام جهانی آماده کرده، هزینه‌ اقامت در طول این دوره از مسابقات هم بسیار بالاست. این هزینه شامل

  • اقامت در هتل
  • حمل و نقل
  • صرف غذا در رستوران‌ها
  • بازدید از مکان‌های گردشگری

برای کاهش هزینه، استفاده از تورهای گردشگری برای سفر به قطر گزینه بسیار خوبی است. سفر با تور به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به اطلاعات ضروری راجع به اقامت و امکانات گردشگری دسترسی پیدا کنید. از طرفی، اگر بخواهید لذت سفر به تنهایی را هم بچشید، این امکان در تورهای گردشگری برای شما فراهم است. شما حتی می‌توانید خودروی شخصی در قطر اجاره کنید و از هر جایی که دلتان بخواهد بازدید کنید. فقط کافیست قبل از آن با شرایط اجاره خودرو در کشور قطر آشنا شوید.

اجاره خودرو در کشور قطر

برخی از مسافرین جام جهانی علاقه به تجربه لذت از این سفر با خودروی شخصی را دارند. با اینکه راه زمینی برای سفر به قطر برای هموطنان عزیزمان وجود ندارد ولی این امکان برای آنها فراهم است. درست است شما می‌توانید خودروی شخصی در کشور قطر اجاره کنید. اجاره خودرو در کشور قطر مثل تمام نقاط دیگر دنیا کاری ساده و راحت است. شما حتی قبل از سفر به این کشور هم می‌توانید کارهای مربوط به اجاره خودرو را به طور اینترنتی و آنلاین انجام بدهید. فقط کافیست با شرکت‌های اجاره خودرو در قطر آشنا شوید و از شرایط آنها آگاه باشید. خوشبختانه کشور قطر با ثروت بالایی که دارد امکانات پیشرفته و جذابی از جمله خودروهای لوکس در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد.

اجاره خودرو در قطر

اجاره خودروهای لوکس و زیبا

یکی از جذابیت‌های اجاره خودرو در قطر رانندگی با پیشرفته‌ترین ماشین‌های روز دنیاست. شرکت‌های اجاره خودرو در قطر مدل‌هایی از ماشین‌های آلمانی، ایتالیایی، آمریکایی و کره‌ای را به شما ارائه می‌دهند. خودروهای بنز، شورولت، هیوندا، فراری برخی از برندهایی هستند که می‌توانید ماشین‌های آنها را اجاره کنید. اجاره خودروهای لوکس و زیبا لذت سفر شما به قطر و تماشای جام جهانی را چند برابر می‌کند. خوشبختانه بیشتر شرکت‌های گردشگری فعال در حوزه اجاره خودرو در بیشتر مناطق قطر شعبه دارند. بنابراین می‌توانید در هر نقطه‌ای از این کشور اقدام به اجاره و تحویل خودروی دلخواه خود کنید. تنها چیزی که باید قبل از اقدام به اجاره خودرو به یاد داشته باشید، شرایط لازم برای اجاره است.

اجاره خودروی لوکس در قطر

شرایط لازم برای اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در هر جای دنیا دارای شرایط خاصی است. کشور قطر هم از این قضیه مستثنی نیست. پس اگر شما هم به دنبال اجاره خودروی شخصی در قطر هستید بهتر است از این شرایط مطلع شوید. یکی از شرایط سخت‌گیرانه در قطر برای اجاره خودرو سن است. سن شما باید بین حداقل بین 21 تا 25 سال باشد. حتی برخی از شرکت‌های اجاره خودرو در قطر به افراد با سن کمتر از 25 سال هم خودرو اجاره نمی‌دهند. البته این مسئله از داشتن شرط لازم برای رانندگی در کشور قطر یعنی حداقل سن 18 سال جداست. این قانون صرفا برای رانندگی است نه اجاره خودرو. آگاهی از این شرایط به شما کمک می‌کند تا تصمیم درستی در رابطه با اجاره خودرو بگیرید. پس بهتر است از نکات مهم دیگر هم مطلع شوید.

نکاتی مهمی که باید برای اجاره خودرو بدانید

در طول زمانی برگزاری جام جهانی 2022 در قطر آنقدر تعداد مسافرین به این کشور زیاد می‌شود که ممکن است دسترسی به امکانات سخت شود. پس بهتر است از همین حالا و قبل از سفر با نکات مهمی که باید برای اجاره خودرو بدانید، بیشتر آشنا شوید. برخی از این نکات مربوط به قوانین و شرایط کشور قطر و برخی دیگر مربوط به هزینه است. مهم‌ترین نکاتی که برای اجاره خودرو در قطر باید بدانید عبارتند از:

  • هزینه اجاره خودرو
  • مدارک لازم
  • قوانین و هزینه های جاری در کشور قطر

آگاهی دقیق از هر کدام از موارد بالا به شما کمک می‌کند تا متناسب با بودجه سفر خود هزینه کنید. همچنین لذت بیشتری از سفر خواهید برد و بهره بیشتری هم از امکانات گردشگری قطر خواهید داشت.

هزینه اجاره خودرو در قطر

برای آگاهی از هزینه اجاره خودرو در قطر باید با روال این کار آشنا شوید. اجاره خودرو معمولا طی یک قرارداد کوتاه مدت بین شرکت اجاره دهنده و شما انجام می‌شود. شما در طی این قرارداد مبلغی را به عنوان ضمانت در کنار هزینه اجاره پرداخت می‌کنید. مبلغ ضمانت برای اتفاقات احتمالی از جمله تصادفات رانندگی است. این مبلغ پس از پایان اجاره و تحویل خودرو و در صورت عدم رخداد تصادف یا پیشامد دیگر به شما برگردانده می‌شود. این مبلغ ضمانت بین 1000 تا 1500 ریال قطر است.

هزینه اجاره خودرو

هزینه دیگری که باید پرداخت کنید، مبلغ اجاره خودرو است. هزینه اجاره بستگی به عواملی مثل مدل ماشین، تعداد روزها و همچنین شرکت اجاره خودرو یا رنت کار است. با این حال، متوسط هزینه اجاره برای خودروهای مختلف معمولا ثابت و مشخص است. این هزینه برای اجاره خودروهای لوکس بین 210 تا 3900 ریال، خودروهای شاسی‌بلند بین 180 تا 270 ریال و ماشین‌های کوچک و معمولی بین 90 تا 150 ریال است. اگر هم تعداد همراهان‌تان زیاد است و به دنبال ماشین‌های اتاق بزرگ مثل لیموزین هستید باید مبلغی بین 150 تا 200 ریال برای اجاره روزانه بپردازید. هزینه یک لیتر بنزین در قطر هم 1.67 ریال است.

مدارک لازم

برای اجاره خودرو در قطر باید مدارک لازم به همراه داشته باشید. شما بدون این مدارک نمی‌توانید هیچ نوع خودرویی در این کشور اجاره کنید. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت
  • کارت شناسایی یا شناسنامه
  • گواهینامه بین المللی

داشتن گواهینامه بین المللی به‌خصوص برای مسافرین جام جهانی و گردشگرانی که اقامت قطر را ندارند ضروری است. صدور این گواهینامه در کشور ما ایران در طی یک روز انجام می‌شود. شما با داشتن این گواهینامه حتی می‌توانید از طریق مرز زمینی و از کشور امارات به قطر سفر کنید.

سفر زمینی به قطر از دبی

اجاره خودرو در قطر تنها راه برای سفر با خودروی شخصی در این کشور نیست. بلکه شما می‌توانید از کشورهایی که مرز خاکی و مسیر جاده‌ای به قطر دارند به این کشور با خودرو سفر کنید. به عبارتی شما می‌توانید در دبی یک خودرو اجاره کنید و از طریق زمینی و مسیر جاده‌ای به قطر سفر کنید. این کار در بحبوحه مسابقات جام جهانی و هزینه بالای اقامت در قطر و همچنین هزینه‌های مربوط به اجاره خودرو بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شرکت های اجاره خودرو

آشنایی با شرکت‌های رنت کار در قطر

شرکت‌های اجاره خودرو یا رنت کار در قطر خدمات متنوعی اعم از رزرو آنلاین و همچنین حضوری ارائه می‌دهند. شما با مراجعه به سایت مربوط به این شرکت‌ها می‌توانید از شرایط آنها، مدل‌های خودروهای اجاره‌ای، هزینه‌ها و مکان دقیق آنها آشنا شوید. برخی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های رنت کار در قطر عبارتند از:

  • شرکت اجاره خودرو رنتال‌کارز (Rentalcars)
  • آویس (Avis)
  • شرکت اجاره خودروی المفتاح (Al Muftah)
  • شرکت کرایه خودروی جبرکو (Jabrco)

این کشورها انواع مدل‌های خودرو اعم از هاچ‌بک و SUV را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. برخی از آنها در کشورهای دیگر هم شعبه دارند. آنها در طول زمان جام جهانی فوتبال 2020 خدمات ویژه‌ای را به مسافرین و گردشگران خارجی ارائه می دهند. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک شرکت رنت کار معتبر در قطر هستید بهتر است به وبسایت یکی از این شرکت‌ها مراجعه کنید.

همچنین شرکت نوین رنت نیز در جزیره کیش به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های اجاره خودرو در کیش است که شما عزیزان می توانید برای سفر به قطر کمی زمان خود را در این جزیره زیبا بگذرانید و سپس به این کشور برای دیدن و لذت بردن از جام جهانی 2022 قطر سفر کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن