برای سفر به کیش چه لباسی انتخاب کنم؟

فهرست مطالب

اشتراک گذاری این مقاله

برای سفر به کیش چه لباسی انتخاب کنم؟

یکی از دغدغه ­های سفر، انتخاب لباسی است که قرار است در مدت اقامتمان در مقصد بپوشیم. انتخاب لباس به­ جایی که می­خواهیم به آن سفر کنیم، بستگی دارد. خیلی از افراد ممکن است با نوع آب و هوای کیش در فصل­ های مختلف سال آشنایی نداشته باشند. در این مقاله، می­خواهیم لباس­ هایی مناسب هر فصل در جزیره کیش را به شما معرفی کنیم تا چمدانتان را با خیال راحت­تری ببندید. پس تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

لباس مناسب برای سفر به کیش در بهار

بسیاری از مردم برای سفر به کیش، تعطیلات نوروزی یا به­ طور کلی فصل بهار را انتخاب می­کنند. در فصل بهار، هوای کیش کم کم رو به گرمی می­رود. پس در طول روز نیازی به پوشیدن لباس­های گرم نخواهید داشت اما اگر برنامه­ ریزی کرده ­اید که شب­ ها به ساحل بروید، یک سویی شرت یا ژاکت را حتماً همراه خود داشته­ باشید.

خانم­هایی که در فصل بهار به کیش سفر می­کنند، بهتر است از دامن­های بلند و خنک و مانتوهای نخی در رنگ­های روشن استفاده کنند و آقایان هم می­توانند تی­شرت، شلوار یا شلوارک بپوشند.

بهتر است در فصل­های گرم سال با خودتان شلوار جین نبرید چون در آن­جا گرمتان می­شود. از طرف دیگر، شلوار جین زمان زیادی طول می‌کشد تا بعد از شست‌وشو خشک شود.

در فصل بهار در جزیره کیش، دمای آب برای شناکردن بسیار مناسب است و اگر قصد شنا دارید، لباس و وسایل شنا را هم در چمدانتان جا دهید.

در این سفر سعی کنید کفش­های تابستانی مانند صندل همراه داشته باشید. عینک آفتابی، کرم و لوسیون­های ضد آفتاب و کلاه نقاب­دار هم فراموش نشود.

لباس مناسب جزیره کیش

لباس مناسب برای سفر به کیش در تابستان

تابستان، گرم­ترین و شرجی­ترین فصل در جزیره کیش است و دمای هوا در این فصل، حتی در شب­ها هم از 30 درجه کمتر نمی­شود. به­ همین دلیل، سعی کنید از پوشیدن لباس­های تنگ و لباس­هایی که جنس پارچه­ شان پلاستیکی است، دوری کنید. به خانم­ها پیشنهاد می­کنیم در فصل تابستان این لباس­ها را با خودتان به جزیره کیش ببرید: مانتو، پیراهن­ های بلند و شلوارهای از جنس نخ و کتان نازک در رنگ­هایی که نور خورشید را جذب می­کنند، مثلاً: سفید، کرم، صورتی روشن و آبی کمرنگ.

پیشنهاد ما به آقایان این است که در فصل تابستان از لباس­های آستین کوتاه استفاده نکنند، چون در این فصل نور خورشید مستقیم تابیده می­شود و ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند. برای آقایان، پیراهن­ و شلوارهای از جنس نخ، کنف یا کتان نازک در رنگ­های روشن انتخاب مناسبی است.

صندل و کفش تابستانی، عینک آفتابی، کرم و لوسیون­های ضدآفتاب با  SPFبالا و کلاه نقاب­دار را فراموش نکنید.

شناکردن هم در فصل تابستان در جزیره کیش بسیار پرطرفدار است و اگر قصد شنا دارید، لباس و وسایل شنا را هم در چمدانتان جا دهید.

لباس مناسب کیش

 

لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز

بعضی از افراد به مسافرت در فصل­های سرد سال علاقه دارند و یکی از شهرهایی که در پاییز و زمستان هم همچنان مسافران زیادی دارد، جزیره کیش است. خیلی از مسافرانی که در پاییز به کیش سفر می­کنند، ممکن است فکر کنند که باید در آن­جا لباس گرم بپوشند اما باید گفت که دمای هوای شهر کیش در پاییز حدود 20 درجه است و نسبتاٌ گرم است. بنابراین برای سفر به کیش در پاییز بهتر است لباس­های زیر را در چمدانتان جا بدهید:

  • لباس­های نخی، گشاد و خنک
  • صندل یا کفش­های تابستانی
  • عینک آفتابی
  • کرم و لوسیون­های ضدآفتاب
  • پیراهن­های آستین کوتاه برای آقایان
  • لباس­ها و وسایل شنا، مایو و حوله

در این فصل، هوا معتدل است اما باید مراقب بادهای جزیره باشید و حتماً یک سویی­شرت یا ژاکت را در گردش­هایتان با خود بیرون ببرید. همینطور ممکن است شب­های سردی را در جزیره پیش­رو داشته باشید، بنابراین لباس مناسبی را برای این شب­ها پیش بینی کنید.

بهترین لباس برای سفر به کیش در زمستان

اگر بپرسید بهترین فصل برای سفر به کیش چه فصلی است؟ جوابی که به احتمال زیاد خواهید شنید ” فصل زمستان” است. اگر ساکن شهرهای دیگر هستید و از سوز و سرمای زمستان ِآنجا خسته شده­ اید، سفر به جزیره کیش را به شما پیشنهاد می­کنیم. در این فصل، کیش از نظر آب و هوایی در بهترین حالت خود قرار دارد و متوسط درجه حرارت در آن، حدود 10 درجه سانتی­گراد است.

اگر در فصل زمستان به کیش سفر می­کنید، باید بدانید که نیازی به پوشیدن آیتم­های زمستانی مثل: پالتو، ژاکت­های پشمی، شال گردن و کلاه نیست چون یخبندان و سرمایی که در مناطق دیگر احساس می­کنید، در کیش وجود ندارد. ممکن است گاهی هوا سرد شود یا دریا طوفانی شود و بادهای شدیدی بوزد، اما حتی در آن­صورت هم نیازی به پوشیدن دستکش و کلاه نیست. البته بهتر است برای کودکانی که با شما در این سفر هستند، لباس­های گرم همراه خود ببرید چون آن­ها به سرما حساس­تر هستند.

در کنار اسکله­های تفریحی و ساحل حتماً یک کاپشن یا سویی شرت همراه خودتان داشته­ باشید چون این مناطق ممکن است در زمستان سرد باشد.

نکته دیگر این است که اگر در فصل­های پاییز و زمستان، کفش ورزشی می‌پوشید، باید هر روز جوراب‌تان را عوض کنید چون هوای شرجی کیش حتماً کفشتان بو می­گیرد، پس تعداد زیادی جوراب هم همراه خودتان داشته باشید.

لباس­هایی که بهتر است برای مسافرت به کیش در فصل زمستان بپوشید:

  • کفش­های سبک و استاندارد (پوشیدن صندل­های تابستانی را در این فصل دیگر به شما توصیه نمی­کنیم)
  • بلوزها و پیراهن­های آستین بلند
  • شلوار جین یا شلوارهای کتان
  • سویی شرت یا کاپشن
  • ژاکت نازک یا تو کرک
  • لباس شنا اگر قصد دارید شنا کنید

در پایان

در هر فصلی از سال که به کیش سفر می­کنید، سعی کنید لباس­هایی با خودتان به همراه داشته باشید که سبک و راحت هستند. هم­چنین به­ خاطر شرجی بودن هوا احتمال این­که تعریق زیادی داشته­ باشید، بالاست. بنابراین، حتماً از کرم­های آب­رسان و دئودورانت­ها هم استفاده کنید تا به پوستتان آسیب نرسد.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن